Tech Sisters tõi kokku koolitüdrukud

MTÜ Kogukond Tech Sisters kutsel töötasid ligi 40 tehnoloogiahuvilist põhi- ja keskkoolitüdrukut Tallinnas rõivaketi H&M showroomis välja ideid kestlikkuse tagamiseks moevaldkonnas. Moe jätkusuutlikkusele keskenduv üritus “Digigirls: moe eri” on 9.-12. klasside tüdrukutele suunatud IT-ala kutsevalikuid tutvustav programm, mida organiseerib Tech Sisters.

H&M Foundationi korraldatavast ringmajandusele keskenduvast konkursist Global Change Award inspireeritud ürituse eesmärgiks oli tutvustada rõivatööstuse jätkusuutlikkuse alaseid väljakutseid ning inspireerida neid kaasa mõtlema, kuidas valdkonda parema tuleviku suunas juhtida.

Septembri viimasel laupäeval toimunud üritusel pidas inspiratsiooniettekande tekstiili tulevikust disainer-teadur ja nutikate tekstiilide looja Kristi Kuusk. Reverse Resourcesi asutaja ning H&Mi Global Change Award konkursi 2015. aasta võitja Ann Runnel rääkis, kuidas tehnoloogia abil rõivatööstust kestlikumaks kujundada.

Mentoritena olid lisaks kaasatud kasutajakogemuse disainer ja kunstiakadeemia digitootedisaini õppesuuna juht Halina Mugame, brändistrateeg ja disainer Rauno Pello ning moeportaali portail.ee asutaja Aljona Eesmaa.

“IT-mõtlemine ei pea olema seotud vaid IT-alaga. Ka rõivatööstuse probleeme saame lahendada uute ja põnevate digitaalsete lahendustega. Hea näide on 2015. aasta Global Change Awardi võitja, Eesti ettevõte Reverse Resources, mis on välja töötanud digitaalse turu õmblustööstuse jääkidele,” lausus sündmuse korraldaja Mari-Liis Lind.

“Idee H&Miga koostööd teha tuli meie üritustel varasemalt osalenud noortelt. Leidsime kaubamärgiga kiiresti ühise keele ning tulemuseks oli kõigile osapooltele inspireeriv üritus, mille õnnestumisele andis oma panuse ka kunstiakadeemia digitootedisaini suund,” lisas ta.

Toimunud üritus oli osa Tech Sistersi ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi koostööst, mille raames toimuvad teavitusüritused koolides ja töötoad ettevõtetes. Koostöö on seotud kampaaniaga “IKT on kõikjal”, mille eesmärk on innustada ennekõike noori naisi senisest julgemalt kaaluma digierialade õppimist ja nendes töötamist, kummutades nii digivaldkonna stereotüüpe. Kampaania ajendiks on Eesti tehnoloogiavaldkonna meestekeskne sooline struktuur. OSKA tööturu raporti järgi on vaid 29% IKT-töötajatest ning eelmisel aastal kõrgkooli informaatika ja IT-erialasid õppima asunud tudengitest naised.

Kampaania veebileht startit.ee tutvustab infotehnoloogiahuvilistele õppimisvõimalusi ning kirjeldab IKT-ameteid. Erialavalikut lihtsustab minisimulaator, mis pakub valikuid nii loovinimesele kui ka tõelisele tehnikahuvilisele.

Üritus toimus projekt “IKT on kõikjal” raames.

Foto: Meisi Volt